آگهی بنری
درج تبلیغات بنری
.
خرید بک لینک شرکت نرم افزار عارف رایانه

تبلیغات متنی

تغذیه بارداری در سه ماهه اول چگونه است ؟

87 ۲۸ مهر ۱۳۹۵ اخبار پزشکی , تغذیه , سلامت خانه » اخبار پزشکی » تغذیه بارداری در سه ماهه اول چگونه است ؟ همیار دکتر طب

تغذیه مادر در سه ماه اول بارداری بینهایت مهم است. اگر در این ایام تغذیه ای اشتباه داشته باشید ممکن است هم به مادر هم به جنین آسیب وارد شود. در این ایام مادر به شدت ضعیف می شود و باید تقویت شود . چرا که در این سه ماه مادر دچار عوارضی مانند تهوع، استفراغ و کم اشتهایی خواهد شد. در این بخش از سایت پزشکی دکتر طب اطلاعاتی را درباره تغذیه مادر در سه ماه اول بارداری در اختیارتان می گذاریم.

تغذیه مادر در سه ماه اول بارداری بینهایت مهم است. اگر در این ایام تغذیه ای اشتباه داشته باشید ممکن است هم به مادر هم به جنین آسیب وارد شود. در این ایام مادر به شدت ضعیف می شود و باید تقویت شود . چرا که در این سه ماه مادر دچار عوارضی مانند تهوع، استفراغ و کم اشتهایی خواهد شد. در این بخش از سایت پزشکی دکتر طب اطلاعاتی را درباره تغذیه مادر در سه ماه اول بارداری در اختیارتان می گذاریم.

تغذیه بارداری در سه ماهه اول

مادران عزیز باید استراحت کافی داشته باشند. سعی کنند حالا که تهوع دارند تعداد وعده های غذایی شان را بیشتر اما مقدارش را کمتر کنند.

به گزارش سایت پزشکی دکتر طب غذاهایی مانند نان برشته، پنیر، کباب، تخم مرغ، آب پز، سیب زمینی و مربا می توانند غذا های مفیدی برای مادران باردار است.

یبوست در سه ماهه اول بارداری بسیار خطرناک است. چون مجبورید به خود فشار بیاورید . میوه های خشک مانند انجیر خشک، آلوی خیسانده، قیصی و برگه، سبزی ها مانند کاهو، خیار و نخود سبز پخته و هم چنین اضافه کردن روغن زیتون یا هر نوع روغن مایع دیگر به سالاد باعث جلوگیری از یبوست خواهد شد.

تغذیه بارداری در سه ماهه اول

تغذیه بارداری در سه ماهه اول

ویتامین های تغذیه بارداری در سه ماهه اول

برای تامین ویتامین A  :

از دسته مواد غذایی تغذیه بارداری در سه ماه اول که شامل ویتامین A است میتوان به جگر، قلوه، زرده تخم‌مرغ، سیب‌زمینی شیرین، هویج، کدوحلوایی، زردآلو، هلو، گرمک، طالبی، گوجه‌فرنگی، اسفناج، کلم بروکلی، کلم بروکسل، سبزیجات دارای برگ سبز و نیز میوه‌ها و سبزی‌های زرد و نارنجی رنگ اشاره کرد.

ویتامین C :

از دسته مواد غذایی شامل ویتامین C میتوان به فلفل دلمه‌ای زرد، گوجه‌فرنگی، لیموترش، لیموشیرین، پرتقال، طالبی، کیوی، کلم پیچ، کلم بروکلی، کلم بروکسل، انبه، آناناس، توت‌فرنگی، سیب‌زمینی اشاره کرد.

مواد غذایی سرشار از ویتامین E :

از دسته مواد غذایی شامل ویتامین E میتوان به کشمش قهوه‌ای، بادام، جوانه گندم، روغن آفتابگردان، روغن ذرت، رون کلزا، روغن بادام‌زمینی، زرده تخم‌مرغ و مخلوط مغزها اشاره کرد.

دیگر موارد مهم برای تغذیه بارداری در سه ماهه اول

به روایتی تغذیه مادر در سه ماه اول بارداری باید شامل دسته بندی های زیر باشد :

حبوبات و بنشن :

شامل برنج قهوه ای و نان سبوس دار ، حبوبات ، عدس ، پاستا، بادام زمینی

زنگ تفریح : خواص خرما یا فواید خرما برای سلامت

کلسیم :

شامل پنیر ، شیر، ماست، دانه کنجد و قرص مکمل کلسیم

گیاهان و سبزیجات سبز و زرد :

شامل سیب زمینی، هویج، بروکلی، کاهو ، اسفناج ، انبه

ویتامین ث :

شامل میوه یا آب میوه پرتقال و انبه و بروکلی و توت فرنگی ، گل کلم

پروتئین :

شامل گوشت ، ماهی، پنیر، تخم مرغ ، ماست ، کره بادام زمینی ، حبوبات

آهن :

شامل گوشت ، ماهی ساردین ، خشکبار ، تخم کدو، اسفناج

چربی:

شامل کره بادام زمینی، خامه ، سس ، زیتون، کره

مایعات :

شامل آب و آبمیوه طبیعی

تغذیه بارداری در سه ماهه اول

تغذیه بارداری در سه ماهه اول

رژیم غذایی مناسب زنان باردار یا تغذیه بارداری در سه ماهه اول

باید سعی کنید گروههای غذایی زیر در تغذیه بارداری در سه ماهه اول گنجانده شود. و گر نه به مادر و جنین آسیب خواهد رسید.

– نان و غلات و برنج

– میوه ها و سبزیجات

– پنیر، ماست و شیر

– گوشت سفید و قرمز، ماهی، حبوبات، تخم مرغ و دانه ها

– چربی ها و روغن ها و قند ها. این مواد اگر چه مغذی نیستند اما می توانند انرژی بالایی تولید کنند. این مواد البته باید در مقادیر پایین مصرف گردند.

چند ماده غذایی مناسب برای تغذیه بارداری در سه ماهه اول

  • بادام
  • موز
  • پنیر پاستوریزه
  • برنج قهوه ای
  • پیازچه
  • غلات سبوسدار
  • زنجبیل
  • گوشت بره
  • چای نعنا
  • تره فرنگی
  • لیمو
  • لوبیا چشم بلبلی
  • جو دوسر
  • سیب زمینی
  • هندوانه
  • ذرت

امیدواریم از اطلاعاتی که درباره تغذیه بارداری در سه ماهه اول بارداری در اختیارتان گذاشتیم استفاده کافی را کرده باشید.


# # # # # # # # # # # # # #

نظرات