اخبار پزشکی و دنیای طب و سلامت روانشناسی تغذیه

7 تا از بهترین آرامبخش های طبیعی عضلات

0

آیا تا کنون احساس سختی غیر ارادی،گرفتگی عضله شدن را احساس کرده اید؟ این یک اسپاسم عضلانی است. این نوع گرفتگی می تواند به دلایل مختلف و در بسیاری از نقاط بدن شما رخ دهد.

اسپاسم در شکم، بازوها، دست ها و پاها شایع است. شما همچنین می توانید آنها را در عضلات پشت پا،عضلات پشت ران و عضلات چهار سر(عضلات جلوی ران) و در کنار قفسه سینه احساس کنید. بسیاری از موارد اسپاسم عضلانی ساده ناشی از ورزش سنگین و ورزش شدید است. صبر، استراحت، کشش ملایم و ماساژ عضله می تواند به کاهش درد کمک کند.

افراد مبتلا به گردن درد حاد اغلب از اسپاسم عضلانی رنج می برند. زنان باردار نیز به علت افزایش ناگهانی وزن در معرض اسپاسم عضلانی هستند. زنان در دوران قاعدگی به علت انقباض رحم، هرچند که شدت درد در فرد متفاوت است. اسپاسم عضلانی یک عارضه جانبی رایج از شرایط مزمن مانند مولتیپل اسکلروزیس، دیستروفی عضلانی و بیماری مکرر است.

1. بابونه

بابونه گیاه باستانی است که برای درمان انواع بیماری ها، از جمله اسپاسم عضلانی استفاده می شود. این شامل 36 فلاونوئیدها است که ترکیبی از خواص ضد التهابی دارند. شما می توانید روغن اسطوخدوس بابونه را بر روی ماهیچه های تحت تاثیر قرار دهید تا از اسپاسم رهایی یابید. چای بابونه همچنین می تواند به تسکین عضلات شکم کمک کند.

2. آب گیلاس

افرادی که برای ماراتن ثبت نام می کنند، به شدت تمرین می کنند و اغلب باعث ایجاد فشار زیادی بر عضلات می شوند. آب گیلاس می تواند به مبارزه با التهاب و درد عضلانی کمک کند که در دونده ها بسیار رایج است. مطالعات نشان می دهد که نوشیدن آب شربت گیلاس می تواند درد پس از عمل را کاهش دهد. خواص آنتی اکسیدان و ضد التهابی در میوه به طور طبیعی برای آرامش ماهیچه ها کمک می کند.

3. اسانس زغال اخته

یکی دیگر از روش های شیرین و طبیعی برای استراحت ماهیچه ها شما با خوردن زغال اخته است. یک مطالعه اخیر نشان می دهد که استفاده از زغال اخته قبل و بعد از ورزش می تواند به سرعت بخشیدن و بهبودی عضلات کمک کند. زغال اخته دارای قدرت آنتی اکسیدانی است و نشان داده شده است که باعث کاهش استرس اکسیداتیو و التهاب می شود.

4. فلفل کایین(فلفل قرمز تند)

کپسایسین، ماده ای که در فلفل کاین یافت می شود، آرامبخش طبیعی ماهیچه ای است که اغلب به افرادی توصیه می شود که با فیبرومیالژیا و آرتریت روماتوئید زندگی می کنند. این می تواند به غذا اضافه شود، یا شما می توانید فلفل کایین را در پوشش سربسته و به عنوان یک کرم پیدا کنید. هنگامی که به عنوان یک کرم استفاده می شود، می توانید آن را به مناطقی که تحت تاثیر اسپاسم عضله قرار دارند اعمال کنید.

5. ویتامین D

افرادی که به طور منظم عضلات یا اسپاسم دارند ممکن است در ویتامین D کمبود داشته باشند. این ویتامین در انواع مختلفی از جمله مایعات، قرص ها و کپسول ها وجود دارد. شما همچنین می توانید آن را در غذاها مانند تخم مرغ، ماهی و شیر غنی شده دریافت کنید. قرار گرفتن در معرض مستقیم نور خورشید راه دیگری برای دریافت ویتامین D است!

6. منیزیم

منیزیم برای تغذیه انسان حیاتی است، زیرا عملکرد عضلانی و عصبی طبیعی را حفظ می کند، علائم اولیه در افرادی که کمبود این مواد معدنی دارند شامل درد عضلانی است. این مواد معدنی بیشتر در مواد غذایی مانند موز، بادام، حبوبات و برنج قهوه ای یافت می شود.

7. استراحت

شاید بهترین و طبیعی ترین راه برای استراحت عضلات شما استراحت است. اطمینان حاصل کنید که خواب کافی دارید، مقدار زیادی مایعات بنوشید و سعی نکنید عضله آسیب دیده را از بین ببرید. با استفاده از پد گرم و یا یخ بسته بر روی عضلات می تواند تسکین فوری را فراهم کند. گاهی اوقات اسپاسم عضلانی بیش از حد تحریک می شود و یخ می تواند انتقال انگیزه های مغز را به عضلات بیش از حد کاهش دهد.

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

خرید رپورتاژ خرید بک لینک نرم افزار مطب نرم افزار مطب نرم افزار رستوران نرم افزار انبارداری