اخبار پزشکی و دنیای طب و سلامت روانشناسی تغذیه

قهوه کاسنی: جایگزین سالم برای قهوه؟

0

با وجود داشتن بیش از دو قرن، قهوه کاسنی در سالهای اخیر محبوبیت فراوانی یافته است.این نوشیدنی گرم مانند مانند قهوه است اما از برشته کردن ریشه کاسنی به جای دانه های قهوه ساخته شده است.این در میان افرادی که سعی در کاهش مصرف کافئین خود دارند، محبوب است و ممکن است با چندین مزایای سلامت مرتبط باشد، از جمله کاهش التهاب، کاهش قند خون و بهبود سلامت گوارش.با این حال، قهوه کاسنی نیز ممکن است عوارض جانبی نامطلوب داشته باشد.

قهوه کاسنی چیست؟

قهوه کاسنی یک نوشیدنی است که با استفاده از ریشه های گیاه کاسنی که برشته شده، که یک نوشیدنی مانند قهوه است.کاسنی یک گیاه گلدار در خانواده قارچ است که توسط یک ساقه سخت و مودار، گلی به رنگ زرشکی و برگ ان که معمولا در سالاد استفاده می شود.

قهوه کاسنی  مشابه قهوه است، اما عطر و طعم دارد که اغلب به صورت کمی چوب و نعناع توصیف می شود.آن را به تنهایی استفاده می کنند یا با قهوه مخلوط می شود تا عطر و طعم آن را تکمیل کند.

اگر چه تاریخ قهوه کاسنی کاملا واضح نیست، اعتقاد بر این است که در دهه 1800 در فرانسه در طول کمبود قهوه زیادی رخ داده است.

از جانب یک جایگزین مشابه، مردم شروع به مخلوط کردن ریشه های سیرکوری به قهوه خود کردند تا قهوه درست کنند.چند سال بعد، در جنگ داخلی، در نیواورلئان محبوب شد، زمانی که شهر بعد از فروپاشی نیروی دریایی یکی از بندرهای خود را از دست داد، کمبود قهوه را تجربه کرد.امروزه قهوه کاسنی هنوز هم در بسیاری از نقاط جهان یافت می شود و اغلب به عنوان یک جایگزین کافئین برای قهوه معمولی استفاده می شود.

ریشه کاسنی دارای چندین ماده غذایی است:

ریشه کاسنی عنصر اصلی در قهوه کیک است.برای ایجاد آن، ریشه کاسنی خام ریز ریز شده، برشته شده و به قهوه تزئین شده است.

اگر چه مقادیر ممکن است متفاوت باشد، به طور کلی توصیه می شود که حدود 2 قاشق غذاخوری (حدود 11 گرم) از ریشه کاسنی  در هر 1 فنجان (235 میلی لیتر) آب استفاده کنید.

یک ریشه کاسنی خام (60 گرم) حاوی مواد مغذی زیر است:

  • کالری: 44
  • پروتئین: 0.8 گرم
  • کربوهیدرات: 10.5 گرم
  • چربی: 0.1 گرم
  • فیبر: 0.9 گرم
  • منگنز: 7٪ از RDI   
  • ویتامین B6: 7٪ از RDI    
  • پتاسیم: 5٪ RDI    
  • ویتامین C: 5٪ RDI
  • فسفر: 4٪ RDI   
  • فولاد: 3٪ RDI

ریشه کاسنی منبع خوبی از اینولین است، نوعی فیبر پرای پروبیوتیک است که با افزایش وزن و بهبود سلامت روده ارتباط دارد.همچنین حاوی منگنز و ویتامین B6، دو ماده مغذی مرتبط با سلامت مغز  است.

 می تواند سلامت دستگاه گوارش را بهبود بخشد.

ریشه کاسنی منبع خوبی از فیبر است که ممکن است به بهبود چندین جنبه از سلامتی گوارشی کمک کند.این ممکن است به بهبود سلامت میکروبیوم روده کمک کند، که معتقدیم  تأثیر قوی بر سلامت و بیماری دارد.

این به این دلیل است که کاسنی حاوی فیبر وینولین است، نوعی از پربیوتیک است که باعث  رشد باکتری های مفید در روده می شود.مطالعات متعدد نشان داده است که مکمل آن با انولین باعث افزایش غلظت برخی سویه های باکتری سالم در کولون(روده بزرگ) می شود .مطالعات همچنین نشان می دهد که کاسنی تلخ ممکن است به بهبود عملکرد روده و کاهش یبوست کمک کند.

قهوه کاسنی می تواند قند خون پایین آورد.

ریشه کاسنی حاوی اینولین است  نوعی از فیبر است که برای کنترل قند خون در مطالعات انسان و حیوان کمک زیادی کرده است.

در یک مطالعه اخیر، موش های دیابتی با هضم کچورینولین به مدت هشت هفته تحت درمان قرار گرفتند. این یافته ها نشان می دهد که کنترل قند خون با بهبود روش های متابولیسم کربوهیدرات ها کمک می کند.

اگر چه تحقیقات در مورد تاثیر آنزیم کولین بر قند خون محدود است، مطالعات دیگری نیز نشان داده اند که اینولین ممکن است بر قند خون و مقاومت به انسولین اثر مثبت داشته باشد.

انسولین، هورمون است که قند را از خون به عضلات و بافت انتقال می دهد، جایی که می تواند به عنوان سوخت استفاده شود. مقاومت به انسولین که با سطوح بالای انسولین در طول مدت طولانی اتفاق می افتد، می تواند اثر بخشی این هورمون را کاهش دهد و منجر به افزایش قند خون شود.در یک مطالعه کوچک، انولین مقاومت به انسولین را در 40 فرد مبتلا به پیش دیابت کاهش داد.در یک مطالعه دیگر، مکمل 10 گرم روزانه انولین باعث کاهش میزان قند خون ناشتا در 49 زن مبتلا به دیابت به میزان 8.5٪ شد.

این ممکن است به کاهش التهاب کمک کند.

اگر چه التهاب یک پاسخ سیستم ایمنی بدن است، التهاب مزمن، به نظر می رسد که به بیماری هایی مانند بیماری قلبی، دیابت و سرطان منجر شود .برخی مطالعات حیوانی نشان داده اند که ریشه کاسنی ممکن است دارای خواص ضد التهابی باشد.

قهوه کاسنی به طور طبیعی بدون کافئین است.

قهوه کاسنی می تواند راهی عالی برای کاهش مصرف کافئین شما باشد.قهوه معمولی از دانه های قهوه ساخته شده است که بو داده، و به قهوه تزئین شده است.یک فنجان قهوه حاوی حدود 95 میلی گرم کافئین است، اگر چه این می تواند بر اساس تعدادی از عوامل متفاوت باشد.

مصرف زیاد کافئین با عوارض جانبی مانند تهوع، اضطراب، دلتنگ شدن قلب، بی حسی و بی خوابی همراه است.

از سوی دیگر، ریشه کاسنی ریشه به طور طبیعی بدون کافئین است. به همین دلیل، قهوه کاسنی یک جایگزین قهوه عالی برای کسانی است که به دنبال مصرف کافئین خود هستند.

برخی افراد ریش کاسنی تلخ را به آب داغ اضافه می کنند تا یک نوشیدنی کاملا بدون کافئین داشته باشند، در حالی که دیگران آن را به مقدار کمی قهوه منظم برای لذت بردن از یک نوشیدنی کم کافئین ترکیب می کنند.

ممکن است برای همه سازگار نباشد.

در حالی که قهوه کاسنی با مزایای بهداشتی متعددی همراه است، این برای همه نیست.کاسنی ممکن است واکنش حساسیتی در بعضی افراد ایجاد کند، باعث ایجاد نشانه هایی مانند درد، تورم و سوزش دهان می شود.

اگر پس از مصرف قهوه کاسنی، علائم منفی را تجربه کرده اید، فورا با پزشک خود مشورت کنید.

علاوه بر این، قهوه کاسنی برای زنان باردار توصیه نمی شود، زیرا به نظر می رسد که ریشه کاسنی باعث بروز سقط جنین و خونریزی قاعدگی می شود .

در نهایت، تحقیق در مورد ایمنی ریشه کاسنی برای زنان شیرده تغذیه محدود است. قبل از مصرف آن برای جلوگیری از عوارض جانبی، با پزشک خود مشورت کنید.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.