خانه » سلامت » رژیم شیر از سالم ترین رژیم های غذایی

رژیم شیر از سالم ترین رژیم های غذایی

رژیم شیر  از رژیم هایی است که علاوه بر خاصیت تناسب اندام به سلامت دستگاه گوارشی نیز کمک می کند.انواع مختلفی از رژیم شیر وجود دارد که می توان آن را به نسبت ارزش غذایی با مواد مغذی و مفید دیگر نیز همراه ساخت. در این مطلب از مجله دکتر طب با انواع رژیم شیر آشنا شوید.

رژیم شیر

رژیم شیر و میوه

در رژیم شیر و میوه، غذا مثل یک رژیم تمام میوه است. فقط شیر به هر وعده غذا اضافه می شود. رژیم را بایک لیتر شیر در روز اول شروع می کنید و روزی یک چهارم لیتر به آن می افزایید تا به سه لیتر در روز برسد (برحسب آنکه چقدر به خوردن شیر تمایل داشته باشید و یا آنکه دستور خاصی در این باره داده شده باشد). شیر باید تازه و نجوشیده باشد، لیکن در صورت تمایل می توانید کمی آن را گرم کنید. شیر را باید بتدریج و جرعه جرعه بین دو غذا هنگام غذا خوردن بنوشید. در صورت امکان بهتر است از شیر پاستوریزه استفاده کنید.

رژیم شیر کامل

رژیم شیر

در رژیم شیر کامل باید روز اول از ساعت هشت صبح تا هشت بعدازظهر به فاصله هر دو ساعت، و روز دوم هر یک ساعت و نیم، و روز سوم هر ساعت یک لیوان شیر میل کنید. سپس مقدار شیر را بتدریج می توان افزود تا به هر نیم ساعت (از هشت صبح تا هشت شب) یک لیوان برسد. شیر باید تازه و نجوشیده باشد لیکن در صورت تمایل می توان آن را کمی گرم کرد. لزومی ندارد که شیر زیاد چرب باشد. وقتی مقدار شیر به روزی بیش از دو لیتر رسید بهتر است خامه زاید را که روی آن جمع می شود بگیرید و در صورت امکان از شیر پاستوریزه استفاده کنید.

در صورت وجود یبوست می توانید روزی تا دوازده عدد خرما یا آلو بخورید تا به کار روده ها کمک شود. در هر مورد نوشیدن آب میوه بین ساعاتی که شیر میخورید توصیه و تجویز میشود. موقعی که رژیم تمام شیر  خاتمه یابد و به رژیم معمولی برسید باید به طریق زیر عمل شود خوردن شیر را تا ساعت ۳ بعد ازظهر طبق معمول ادامه دهند، سپس تا ساعت هفت چیزی نخورید؛ در این موقع می توانید سالاد میل کنید. این کار را در روز دوم نیز به همین طریق ادامه دهید و روز سوم از رژیم محدود استفاده کنید .

 

رژیم غذایی محدود

رژیم شیر

رژیم غذایی مشروحه زیر باید طی یافت دوره چهارده روزه اجرا شود:

آب پرتقال یا آب پرتقال و لیمو ترش یا گریپفروت (هیچگاه شکر یا قند به گریپفروت اضافه نکنید) ظهر: سالاد سبزی خام فصل که به طرز جالبی تهیه شده باشد. سس آن از روغن زیتون و آبلیمو باشد. هرگز سرکه به کار نبرید. دسر : انگور، آلوی خیس کرده، انجیر یا خرما شب : سالاد سبزی یا یکی دو نوع سبزی مانند اسفناج، کلم شلغم ، گل کلم وغیره که در آب خود پخته شده باشند. غدای شب را با چند میوه هسته دار یا کمی میوه شیرین مانند سیب، گلابی، آلو يا گيلاس خاتمه دھید۔

تذکر: اگر نان یا سیب زمینی یا غذای نشاسته ای دیگری خورده شود اثر رژیم از بین میرود. اگر بخواهید از رژیم نتیجه بگیرید نباید چیزی به آن اضافه کنید. جز آب چیزی ننوشید. برای تعیین مقدار هر یک از غذاها، میزان اشتهای شما بهترین راهنماست.

 

(No Ratings Yet)
Loading...

همچنین ببینید

5 راه استفاده از زردچوبه به منظور افزایش سلامتی شما

زردچوبه یک ادویه باستانی است که از رنگ طلایی پر طراوتی ساخته شده است. این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *