اخبار پزشکی و دنیای طب و سلامت روانشناسی تغذیه

ورزش در خانه به همراه آموزش حرکات

0

برای ورزش در خانه جمعاً هفت دقیقه وقت لازم است و کسانی که این تمرینها را اجرا کنند علاوه بر آنکه سلامت و نشاط خود را به وجه احسن بازخواهند یافت از شادابی و تناسب اندام و تقویت قوای عمومی نیز بهره کافی خواهند گرفت.در این مطلب از مجله پزشکی دکتر طب برایتان از  نحوه ورزش در خانه میگوییم.

 

ورزش در خانه مناسب چه افرادی است؟

حرکاتی که در این تمرینها گفته شده اند از لحاظ نگاهداری اعضای درونی بدن در جای خود، و خم شدن بدن و کشیدگی ستون مهرهها به طور اختصاصی انتخاب شده اند.میزان قدرت عضله دوسر بازو چندان مهم نیست لیکن آنچه اهمیت دارد این است که دیواره عضلانی معدہ و ناحیه شکم محکم و بافتهای اطراف ستون مهره ها بخوبی کشیده و قوی باشد

 

برای کسانی که عادت به اجرای تمرین ندارند انجام آنها در روزهای اول  مشکل به نظر میرسد، با این حال هر چه شخص ضعیفتر باشد. سریعتر واکنش نشان میدهد و حالش رو به بهبود میرود.اگر فکر می کنید که انجام این تمرینها برای شما مشکل است. ابتدا نصف آنها را عمل کنید و پس از آنکه به آنها عادت کردید بتدریج بقیه را اجرا کنید. هریک از این تمرینها باید در ظرف یک دقیقه اجرا شود.

 

دستور انجام تمرینات ورزش در خانه

تمرین ۱) راست بایستید و پاها را به اندازه عرض یک پا از یکدیگر جدا کنید. سپس بدن را هرچه ممکن است به عقب خم کنید و نفس بکشید، بعد به حالت اول خود بر گردید و نفس را بیرون دهید. این تمرین را هشت تا پانزده بار تکرار کنید.

ورزش در خانه

 

تمرین ۲) راست بایستید و پاها را به هم بچسبانید. بازوها را بالای سر برده بدن را به پایین و جلو خم کنید و با انگشتان دست شست پای خود را که بر زمین قرار دارند لمس کنید. به وضع اول برگردید و نفس بکشید این تمرین را ده تا شانزده بار تکرار کنید.

ورزش در خانه

 

تمرین ۳) راست بایستید و پاشنه ها را به هم بچسبانید. بازوها را خم کرده بدن را به پایین ببرید و نفس را بیرون دهید، سپس بدن را بلند کرده به وضع اول برگردانید و نفس را به داخل ببرید. این تمرین هشت تا دوازده بار تکرار شود.

 

تمرین4 ) به پشت، روی کف اتاق، دراز بکشید و دو دست خود را از پشت به هم دهید. سپس قسمت بالا تنه را بلند کنید. هر یک از این دو حرکت شش تا دوازده بار تکرار شود.

ورزش در خانه

 

تمرین5) راست بایستید، بازوها آویخته و پاها از هم جدا، در این حال بدن را به راست خم کنید و دست راست را کاملا به پایین بکشید و دست چپ را به بالا ببرید. پس از آن به چپ خم شوید و دست چپ را کاملا به پایین بکشید و بازوی راست را به بالا ببرید. این تمرین را در هر طرف ده تا شانزده مرتبه تکرار کنید.

 

تمرین6) راست بایستید، پاها از یکدیگر جدا، بازوها را بالای سر برده بدن را به جلو خم کنید به طوری که کف دستها در حالی که به سمت جلو قرار دارند با کف اتاق تماس حاصل کنند. نفس را بیرون دهید. در این موقع بدن را بلند کرده به حالت اول برگردانید و نفس را به داخل برید. هر حرکت را هشت تا شانزده بار تکرار کنید.

 

ورزش در خانه

 

تمرین7) راست بایستید، پاشنه ها به هم چسبیده، در حالی که بازوها شانه ها را به سمت جلو و بالا نگاه داشته اند بدن را تا آنجا که ممکن است به سمت چپ خم کنید بدون آنکه پاها حرکت کنند و سپس بدن را به سمت راست خم کنید و بازوها را به سمت راست ببرید. هریک از این دو حرکت را ده تا بیست بار تکرار کنید.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

خرید رپورتاژ خرید بک لینک نرم افزار مطب نرم افزار مطب نرم افزار رستوران نرم افزار انبارداری