خبر را در صفحه اصلی ببینید
خبر را چاپ کنید
۹۵/۰۸/۱۴ ۱۱:۲۶
شناسه خبر : 2337

غذای سرخ شده سالم وجود دارد؟

غذای سرخ شده-تغذیه مناسب-استفاده از روغن-سرخ کردن غذا تغذیه از جمله موارد مهمی است که برای سلامت عمومی بدن مهم می باشد. در ذهن همه ما همواره این باور وجو دارد که غذاهایی که به اصطلاع بخارپز شده اند، سالم تر می باشند و برای بدن مفید تر هستند. غذایی در نظر ما سالم تر […] ...

غذای سرخ شده-تغذیه مناسب-استفاده از روغن-سرخ کردن غذا

تغذیه از جمله موارد مهمی است که برای سلامت عمومی بدن مهم می باشد. در ذهن همه ما همواره این باور وجو دارد که غذاهایی که به اصطلاع بخارپز شده اند، سالم تر می باشند و برای بدن مفید تر هستند. غذایی در نظر ما سالم تر است که روغن کمتری در آن استفاده شده باشد یا اصلا حاوی روغن نباشد.

غذای سرخ شده-دکترطب

غذای سرخ شده-دکترطب

سوال مهم این جاست که آیا می توان غذایی را با روغن آماده کرد که ترکیبات مفید آن به اندازه غذاهای بخار پز باشد.

پاسخ سوال مثبت است.

می توانیم غذا هایی را با شیوه های خاصی تهیه کنیم که هم در آن روغن استفاده شده و هم سالم باشد.

نکاتی وجود دارد که بتوان خواص مواد اولیه را در کنار روغن حفظ کرد. در ادامه این نکات را بیان خواهیم کرد.

روغن را تمیز نگه دارید

در هنگام سرخ کردن غذا در صورت وجود ته مانده‌های غذا در روغن، سریع می‌سوزد.
این امر باعث بدرنگ و بدطعم شدن غذای سرخ شده در آن می‌شود، بنابراین قبل از سرخ کردن ته مانده غذا را از روغن در بیاورید.

 

پودر یا مایه کنتاکی بهتری تهیه کنید(اصطلاحا پودر سخاری)

غلتاندن غذا در پودر یا مایه کنتاکی لایه تردی ایجاد می‌کند. اما اگر از پودر یا مایه به درستی استفاده نشود باعث جذب روغن بیشتری می‌شود. آرد در صورتی که به میزان کافی از آن استفاده شود، روغن را جذب نخواهد کرد اما افزودن آرد زیاد باعث جذب روغن خواهد شد. موادی مانند آرد ذرت و برنج جذب روغن را کاهش می‌دهد. اگرچه خوردن نوشیدنی گازدار توصیه نمی‌شود اما افزودن کمی نوشیدنی‌های گازدار به جای آب برای تهیه مایه کنتاکی، مانع از جذب روغن می‌شود.

دمای مناسب روغن در طول زمان حفظ شود

در صورت حفظ دما حین پخت، غذا روغن را به خود جذب نخواهد کرد. پس از سرخ کردن، غذا را در صافی قرار دهید.

برای مشاهده مطالب سلامت،کلمه سلامت را کلیک کنید.

برای مشاهدا اخبار پزشکی، اخبار پزشکی را کلیک کنید.